Minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) begrijpt niet waarom de provincie zich voor de geweigerde milieuvergunning voor het Eurostadion probeert te verschuilen achter het feit dat er geen flankerende mobiliteitsmaatregelen worden genomen. De plannen voor de heraanleg van de Ring rond Brussel zijn volgens Weyts immers nog nooit zo concreet geweest.
Weyts begrijpt motivatie provincie niet voor geweigerde vergunning Eurostadion
don 8 jun 2017
“In tegenstelling tot de afgelopen 10 jaar, gaat er eindelijk wel gewerkt worden aan de Ring. In 2019 gaat daar de schup in de grond waarbij wordt gewerkt aan 20 km weginfrastructuur en meteen ook 40 km fietsinfrastructuur en 60 km traminfrastructuur”, aldus minister Weyts in een reactie. Ook het ontbreken van een zogenaamde mobiliteitsconvenant is volgens Weyts geen argument om de vergunning te weigeren. “Dat is louter een document met vrijwillige engagementen van Ghelamco. Dat is helemaal niet verplicht en is ook geen verplicht element in de verschillende vergunningsaanvragen”, aldus Weyts.