Tui Belgium en Brussels Airlines dienen geen klacht in tegen Brussels Airport

din 6 aug 2019

Luchtvaartmaatschappijen TUI Belgium en Brussels Airlines gaan geen klacht indienen tegen Brussels Airport. Met zo'n klacht konden ze een compensatie krijgen voor de gemaakte kosten nadat er dit weekend voor de derde keer in anderhalve maand problemen opdoken met de bagageband. 

In totaal bleven 7.000 koffers achter nadat een losgekomen riem een tandwiel beschadigde en de bagageband helemaal blokkeerde. Vandaag moeten driekwart van de nog 500 koffers die op Brussels Airport staan op hun bestemming geraken. "Er blijven dan nog minder dan 100 koffers over, vooral van bestemmingen waar minder frequent naartoe gevlogen wordt", meldt Brussels Airport.

TUI Belgium en Brussels Airlines hebben niet de intentie om klacht in te dienen tegen Brussels Airport. De kosten die ze maakten door de vertragingen liepen op tot 100.000 euro. Het nasturen van de bagage is prioritair voor de luchtvaartmaatschappijen. TUI Belgium beschouwt de luchthaven van Zaventem als een hele goede partner. Het zit deze week rond de tafel om de zaak te bekijken en de samenwerking met Brussels Airport te verbeteren.