Op Brussels Airport zijn dinsdagavond opnieuw enkele tientallen koffers achtergebleven. Deze keer was de oorzaak geen technisch probleem met de bagageband, maar wel een onderbezetting van bagageafhandelaar Swissport. Voor ACV is de maat vol. De vakbond vraagt dringend extra investeringen in de apparatuur van de luchthaven.
Opnieuw tientallen koffers achtergebleven op luchthaven
Brussels Airport bevestigt dat er voor de tweede keer enkele dagen koffers zijn achtergebleven. "De situatie is niet te vergelijken met zaterdag. Het gaat om enkele tientallen koffers. De oorzaak is het feit dat Swissport dinsdagochtend met een tekort aan chauffeurs kampte. Dat zou te wijten zijn aan de vele zieke personeelsleden die het bedrijf momenteel telt", aldus Brussels Airport.
Brussels Airlines meldt dat het zoveel mogelijk vluchten vertraagd heeft om zoveel mogelijk bagage aan boord te krijgen, maar toch zijn er koffers achtergebleven in Zaventem. Al denkt Brussels Airport dat die snel op hun bestemming zijn omdat er dagelijks naartoe wordt gevlogen. Intussen heeft Brussels Airlines berekend dat de problemen van afgelopen zaterdag de luchtvaartmaatschappij zo'n 1,5 tot 2 miljoen euro heeft gekost.
'Meer investeringen nodig'
Voor de christelijke vakbond is na de recente problemen met de bagage de maat vol. De vakbond vraagt meer investeringen. "Er is veel uiterlijk vertoon, maar er wordt te weinig geïnvesteerd in de luchthaven. Het bagagesysteem is bijna 20 jaar oud. Als je niet in je basisapparatuur investeert, krijg je problemen. Brussels Airport mag niet zijn kerntaken uit het oog verliezen", zegt Luc Callaerts op Radio 1.