Sneller e-loket voor Sint-Pieters-Leeuw

don 11 jan 2018

Sint-Pieters-Leeuw breidt vanaf vandaag haar online dienstverlening uit. Dat meldt de gemeente op haar website. Via het e-loket kan je voortaan documenten van de dienst Burgerzaken digitaal aanvragen en meteen na betaling downloaden of afprinten.

Het bestuur koos voor een e-loket om het de Leeuwenaars makkelijk te maken; inwoners hoeven niet naar het gemeentelijk loket te komen of vakantie te nemen om hun benodigde administratie te bemachtigen. Via het e-loket kan je documenten 24/7 afhalen. De meeste attesten en uittreksels worden onmiddellijk na betaling digitaal  ontvangen. Het gaat dan vb. om attesten van woonst of verblijf, geboorte-, huwelijks-en overlijdensaktes of om uittreksels uit het bevolkingsregister. In sommige gevallen is nog een tussenkomst van de dienst Burgerzaken nodig, zoals voor een uittreksel uit het strafregister. Dan wordt het gevraagde document digitaal bezorgd. De tarieven voor digitale documenten zijn identiek aan de tarieven bij afhaling aan het loket.

Gebruikers van het nieuwe e-loket maken bovendien kans op een smakelijke beloning: de 50ste, 100ste en 150ste aanvragers ontvangen een mand met Leeuwse streekproducten. (Foto: gemeente Sint-Pieters-Leeuw)