Het Pajottenland wil zich nog beter in de markt zetten als toeristische aantrekkingspool. Daarom komer er 21 grote toeristische borden op de grenzen van de zeven Pajotse gemeenten. De deelnemende gemeenten hopen economisch de vruchten te plukken van die betere streekpromotie.
Toeristische borden in het Pajottenland
De borden kostten 26.600 euro en zijn gefinancierd via Leadern een Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling. 'De zeven gemeenten betalen samen 4.000 euro als bijdrage', vertelt coördinator Jos Huwaert. 'De borden moeten de bezoekers en het doorrijdend verkeer duidelijk maken waar het Pajottenland ligt. Momenteel is de naam bekend, maar de ligging en de inhoud moeten we meer communiceren.'
Drie B's van het Pajottenland
Op de borden komen de drie B's van het Pajottenland terug: Bruegel, de Brabantse trekpaarden en Bier. Een logische keuze, vindt Michel Doomst, de voorzitter van Pajottenland+. 'De boerenpaarden worden wereldwijd gelinkt aan Vollezele. Bruegel vereeuwigde het kerkje in Sint-Anna-Pede en een aantal Pajotse landschappen. En de lambiekbieren uit Pajottenland en Zennevallei worden nergens anders geproduceerd.'