De gemeente Zemst heeft een nieuw logo en een nieuwe huisstijl gelanceerd. Rond de opfrissingsbeurt wordt citymarketing uitgewerkt die de komende weken, maanden en jaren zichtbaar zal worden in de gemeente. Op het plein van de verdraagzaamheid bijvoorbeeld is het Z-meubel dit weekend de blikvanger.
Zemst steekt in een nieuw jasje
Het nieuwe logo van Zemst heeft de kleuren blauw, groen en geel meegekregen. “Het blauw refereert naar het water en de Zenne, het groen naar de Zemstse natuur en bossen en het geel naar de landbouw. Ons landschap is ons immers genegen”, zegt burgemeester Veerle Geerinckx. “De dynamische invulling zal de komende weken en maanden een frisse wind door Zemst sturen.”
Dat laatste mag je overigens letterlijk nemen, want de ‘Z’ krijgt een prominente plek in de gemeente. Rond het nieuwe logo is namelijk tal van citymarketing uitgewerkt. Zo is er naast het Z-meubel ook een Z-babbelbox aan GC De Melkerij. “Dat het meubel en de babbelbox door eigen personeel gemaakt werden, geeft ze nog extra charme”, aldus Geerinckx. “Er volgen nog een heleboel Z-acties de komende maanden en jaren.”