Omdat er teveel klachten zijn over de postbedeling in Merchtem, besliste het gemeentebestuur om alle klachten van inwoners te bundelen. Die zullen dan aan de hoofdzetel van Bpost worden overgemaakt.
Omdat er teveel klachten zijn over de postbedeling in Merchtem, besliste het gemeentebestuur om alle klachten van inwoners te bundelen. Die zullen dan aan de hoofdzetel van Bpost worden overgemaakt.
Heel wat mensen klagen over een gebrekkige postbedeling in Merchtem. Soms komt de postbode te laat of soms ook dagen niet. En ook bij het gemeentebestuur blijven de klachten niet uit. “Tijdens kermisdagen hebben heel wat mensen uit verschillende delen van de gemeente ons aangesproken met het feit dat ze de kermisbrochure niet hadden gekregen via Bpost. Dit kost de gemeente wel 810 euro voor de bedeling met de Post. als we onze jaarbudget bekijken: dan hebben we bijna 54.000 euro aan frankeerkosten uitgegeven. Dus verwachten we service terug van Bpost”, zegt Merchtems schepen van Informatie Mario Vandevelde. “Individuele klachten brengen blijkbaar weinig zoden aan de dijk. Daarom hebben we besloten om al die klachten via de gemeente te bundelen en dat een officiële klacht te sturen naar de hoofdzetel van Bpost. Wie klachten heeft omtrent de postbedeling in Merchtem, kan gewoon langsgaan in het gemeentehuis of mailen naar info@merchtem.be. Bpost zelf laat in een reactie weten dat er wél voldoende personeel is en dat alle rondes in Merchtem verzekerd worden. Er zijn volgens Bpost ook heel wat nieuwe aanwervingen, maar die mensen moeten zich nog inwerken. Als Bpost klachten vanuit Merchtem ontvangt, dan zal het die onderzoeken en indien nodig de dienstverlening aanpassen.