brussels_airlines2.jpg

Antwoord binnen de 30 minuten bij Brussels Airlines, ook ’s nachts

din 29 nov 2016

Brussels Airlines gaat zijn socialmediaservice uitbreiden naar een 24/7-dienst. En wie een vraag stelt, krijgt een antwoord binnen de 30 minuten in het Nederlands, Frans en Engels. 

Sinds 2014 biedt Brussels Airlines een klantenservice aan via Facebook en Twitter. Die dienst wordt nu uitgebreid. Voortaan kunnen klanten op elk moment van de dag (en nacht) de dienst bereiken en kunnen ze een antwoord verwachten binnen maximaal 30 minuten. “We willen bereikbaar zijn waar en wanneer onze gasten onze hulp ook nodig hebben, naast de meer traditionele kanalen zoals ons Service Center, de luchthavenbalie of reisagentschappen. Maar daar stopt het niet uiteraard. We kijken ook naar andere kanalen om onze communicatie met de klant te verbeteren en we werken daarvoor aan de release van een mobiele app”, verduidelijkt Anne Tricot van Brussels Airlines.

Dagelijks voert Brussels Airlines zo’n 500 conversaties met hun klanten via Facebook en Twitter. De maatschappij verwacht dat social media zullen blijven groeien als servicekanaal en voorziet een explosieve stijging van het aantal interacties in 2017. Om de dienst te bemannen komen er extra socialmediaexperts. (foto Brussels Airlines)